Στρες, άγχος στην εργασία και η αντιμετώπισή του

Στρες, άγχος στην εργασία και η αντιμετώπισή του

26 Ιουλίου 2021

ΣΤΡΕΣ

Το στρες είναι η φυσιολογική αντίδραση του οργανισμού σε ένα νέο και απαιτητικό ερέθισμα. Προκαλεί την απελευθέρωση αδρεναλίνης, η οποία μας επιτρέπει να παίρνουμε γρήγορες αποφάσεις, να ανταποκρινόμαστε στις προκλήσεις και να παραμένουμε σε εγρήγορση. Ορισμένα άτομα αντιμετωπίζουν χρόνιο στρες, το οποίο επιβαρύνει το καρδιαγγειακό σύστημα και μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε κατάθλιψη. Η αίσθηση ελέγχου και η θετική στάση βοηθούν να αντιμετωπιστούν τα συμπτώματα του στρες και να χαλαρώσουμε.

Vs

ΑΓΧΟΣ

Μερικές φορές το άγχος είναι αποτέλεσμα του στρες, αποτελεί όμως διαφορετική πάθηση. Το άγχος μοιάζει περισσότερο με το αίσθημα του φόβου παρά με το στρες. Όταν έχουμε άγχος, αυτό οφείλεται σε ένα ερέθισμα που μας προκαλεί φόβο και ένα αίσθημα αδυναμίας. Μερικοί άνθρωποι δεν είναι σε θέση να αναγνωρίσουν τα αίτια του άγχους που βιώνουν ή πάσχουν από διαταραχές άγχους που απορυθμίζουν τη ζωή τους. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων, οι φοβίες και το άγχος εμποδίζουν την ομαλή εξέλιξη της ζωής ενός ατόμου.

ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ

Σωματικές Συμπεριφορικές Νοητικές Συναισθηματικές
• Αύξηση καρδιακού ρυθμού
• Αύξηση αρτηριακής πίεσης
• Σφίξιμο στο στήθος
• Δυσκολία στην αναπνοή
• Εφίδρωση
• Κεφαλαλγία
• Ναυτία, εμετός
• Διαταραχές ύπνου
• Εντερικές διαταραχές
• Λανθασμένη πρόσληψη τροφής
• Χρήση ουσιών ή αλκοόλ
• Δάγκωμα νυχιών
• Κοινωνική απομόνωση
• Αρνητικές σκέψεις
• Έλλειψη κινήτρου
• Ταραχή
• Ανησυχία
• Ανικανότητα συγκέντρωσης
• Φόβος
• Λύπη, κατάθλιψη
• Ανησυχία
• Ασταθής διάθεση
• Έντονη αντίδραση
• Αυξημένος εκνευρισμός
• Θυμός

 

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΥ ΣΤΡΕΣ

- Ξεκινάτε τη μέρα σας με χαμόγελο κι’ αισιοδοξία

- Μην παίρνετε τα προσωπικά σας στο γραφείο

- Κρατάτε πάντοτε ένα ημερολόγιο συμπεριφοράς

- Οργανωθείτε και ιεραρχείστε τις εργασίες σας

- Αποφεύγετε την εμπλοκή σε συγκρούσεις 

- Διατηρείστε καλές εργασιακές σχέσεις με τους συναδέλφους σας

- Αναγνωρίστε τις ικανότητες σας

- Δώστε έμφαση στη θετική έκβαση των πραγμάτων

- Εφαρμόστε μικρά διαλείμματα κι εφαρμόστε τεχνικές χαλάρωσης

- Διαχειριστείτε καταστάσεις χωρίς την εμπλοκή των ανωτέρων σας

 

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΧΑΛΑΡΩΣΗΣ ΣΕ 5’

 Τεχνικές Αναπνοής  Εκτιμώμενος Χρόνος: 2 λεπτά      Τόπος: Οπουδήποτε
 Βαθιές Αναπνοές Εισπνεύστε από τη μύτη για τρία με τέσσερα δευτερόλεπτα, κρατήστε παύση για τέσσερα δευτερόλεπτα και εκπνεύστε από το στόμα για τέσσερα δευτερόλεπτα. Επαναλάβετε 5 φορές.
Διαφραγματική Αναπνοή Βάλτε ένα χέρι στην κοιλιά και το άλλο στο στήθος. Εισπνεύστε από τη μύτη και δείτε το διάφραγμά σας να διαστέλλετε όχι το στήθος. Επαναλάβετε 5 φορές

                                    

Τεχνικές Χαλάρωσης των μυών  Εκτιμώμενος Χρόνος: 1 λεπτό   Τόπος: Οπουδήποτε 
Σταδιακή χαλάρωση μυών Χαλαρώστε τους μυς όλου του σώματος σας, έναν έναν αρχίζοντας από τη δεξιά γροθιά. Πρώτα θα σφίγγετε σε περίπου 70% της έντασης που μπορείτε. Μετά θα χαλαρώνετε. 

                                         

Τεχνικές Εστίασης – Αδειάστε το μυαλό σας ή ξεκουράστε το  Εκτιμώμενος χρόνος: 1 λεπτό        Τόπος: Οπουδήποτε

Εστίαση Παρατηρήστε την αναπνοή σας καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδρομής της. Δηλαδή στην εισπνοή παρατηρήστε πως εισέρχεται ο αέρας από τα ρουθούνια σας ή από το στόμα σας μέχρι που κατεβαίνει στους πνεύμονες. Παρατηρήστε πως οι πνεύμονες διαστέλλονται και κατ’ επέκταση το ίδιο και το στήθος σας. Όταν οι πνεύμονές σας γεμίσουν αέρα, παρατηρήστε τη μικρή παύση που μεσολαβεί και ύστερα το πως οι πνεύμονές σας συστέλλονται, το ίδιο και το στήθος σας βγάζοντας τον αέρα προς τα έξω. Επαναλάβετε αυτή τη τεχνική όσες φορές χρειαστεί για να πετύχετε το βαθμό της χαλάρωσης που επιθυμείτε.

 

Τεχνική Καθοδηγούμενης φαντασίας (Χρήση του ήχου της θάλασσας)  Εκτιμώμενος χρόνος: 1 λεπτό   Τόπος: Οπουδήποτε 
Βυθιστείτε στον δικό σας πνευματικό ονειρόκοσμοΚλείστε τα μάτια, αναπνέετε βαθιά και για ένα λεπτό φανταστείτε ότι βρίσκεστε στη θάλασσα, ξυπόλυτοι στη ζεστή άμμο. Οι ακτίνες του ήλιου φωτίζουν το σώμα σας και το κύμα του καταγάλανου ωκεανού σας κτυπά ρυθμικά. Ανοίξτε τα μάτια μόλις νιώσετε έτοιμοι.

 

Άντρη Σιδέρη Γιαλλουράκη

Συντονίστρια του Προγράμματος Σπουδών "Αισθητική, 2 έτη, Δίπλωμα"

Μέλος της Επιτροπής Ασφάλεια και Υγεία του KES College

Εγγραφείτε για να λαμβάνετε ενημερώσεις

5 Λεωφόρος Καλλιπόλεως
1055 Λευκωσία - Κύπρος

Τηλ. : +357 22 875737
Φαξ : +357 22 756562

Email: info@kes.ac.cy